Bedrijfskleding – terwijl sommigen dit simpelweg zien als functionele kleding, begrijpen anderen maar al te goed dat het fungeert als een verlengstuk van het respectievelijke merk, zich gedraagt als een reflectie van de bedrijfscultuur en een belangrijk instrument is om een eerste indruk te maken. Hier hebben we enkele opvallende trends geïdentificeerd die de bedrukte bedrijfskledingsector van anno nu vormgeven:
Inhoudsopgave
1. Duurzaamheid op de voorgrond
De eco-beweging lijkt niet te stoppen, en daar proberen bedrijven zo adequaat mogelijk op te reageren. Er wordt dan ook steeds meer op zoek gegaan naar manieren die duurzaamheid weten te integreren, bijvoorbeeld door het gebruik van gerecyclede materialen. Dit kan echter ook aan de hand van milieuvriendelijke inktsoorten voor het bedrukken en een holistisch productieproces dat rekening houdt met de gezondheid van de planeet.
2. Minimalistische ontwerpen
Minder is meer, zeker als het gaat om bedrijfskleding van tegenwoordig. Vergeet complexe ontwerpen die afleiden – ga voor eenvoudige logo's, subtiele kleurcontrasten en een algemene nadruk op minimalistische ontwerpen.
3. Flexibele & adaptieve kledingstijlen
De werkplek is een diverse omgeving, en velen vinden het prettig dat de kleding zich meebeweegt. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van flexibele stoffen die zich aanpassen aan verschillende lichaamstypes en seizoensveranderingen!
4. Personalisatie
Hoewel uniformiteit niet vergeten mag worden, is er een groeiende trend gaande die enige mate van personalisatie bieden. Misschien is het wel de plaatsing van het logo, de kleur van de stiksels of de stijl van de kraag – individuele keuzes worden steeds gangbaarder.
5. Terugkeer van Retro
Retro heeft een absolute comeback gemaakt! Denk hier aan vintage stijlen, vooral uit de jaren '80 en '90, die zich kenmerken aan levendige kleuren, opvallende patronen en een vleugje nostalgie in de bedrijfskleding. Het is wellicht niet voor ieder weggelegd, maar het is voor menig merk zeker een goede manier om in de trendy schijnwerpers te komen staan.
6. Technologie geïntegreerde kleding
Deze trend is juist futuristisch ingesteld. Met technologie is steeds meer mogelijk, zo ook met bedrijfskleding. Neem bijvoorbeeld QR-codes die klanten doorverwijzen naar een website, of stoftechnologieën die de temperatuur reguleren voor werknemers in veeleisende omgevingen. Één ding is steeds duidelijker aan het worden: tech begint een integraal onderdeel te worden van bedrijfskleding.
De eerste indruk telt, en het is duidelijk dat bedrukte bedrijfskleding meer is dan alleen een stukje stof: het is een statement. Gelijk aan de gang met bedrijfskleding die jouw merk in het zonnetje zet? Ga naar idwear.nl voor zachte stoffen, ergonomische ontwerpen en aanpasbare pasvormen.